Сам собі Мандрівник

Якщо бажаєш, щоб вийшло добре - зроби Сам

Пам'ятки Австрії. Бургенланд. Палац Естергазі в Айзенштадті

       

           Schloss Esterházy

        Він є одним з найкрасивіших палаців в стилі бароко в Австрії, являє собою унікальне свідчення блискучого життя сім'ї Естергазі. Сьогодні палац, як і раніше, є центром культурного життя і регулярно влаштовує різні урочистості та заходи.

 Історія нинішнього палацу Естергазі, бере свій початок з середини XVII століття. Хоча ще в XIII столітті, на цьому місці був збудований середньовічний замок, все ж біографія сьогоднішнього палацу, офіційно починається з 1649 року, з моменту придбання вищезазначеного замку знатним угорським родом Естергазі (або Естергазі- Галанта). У 1652 році після загибелі графа Владислава Естергазі у битві при Везекині в 1652 році, його родове верховенство та титул перейшли до молодшого брата Пауля. Тоді ж у Пауля і виникає ідея про нове розкішне місце проживання, яке було б гідне його високого становища в суспільстві. Звичайно, старий замок не міг відповідати цим вимогам, і в 1663 почалася його перебудова. На роль головного архітектора, був запрошений ломбардець з міста Комо, Карло Мартіно Карлоне. Однак, планування будівництва, як вважають, здійснював інший італійський архітектор Філіберто Луччезе, який служив при дворі у Відні.

Реконструкція, котра тривала майже десять років, практично повністю змінила зовнішній вигляд старого замку. У ході її і виникла прямокутна будівля, яка становить основу сьогоднішнього палацу. Усім чотирьом сторонам, як головного фасаду, так і внутрішнього двору, надали однаковий зовнішній вигляд. Подібність вигляду першого поверху, створюється за рахунок розташованих уздовж периметра тосканських пілястр. Багате художнє оформлення екстер'єру, було виконаного італійським майстром Андреа Бертіналлі. Він також створив ряд гротескних зображень що йдуть уздовж середини головного фасаду, а також прикрашають цоколі пілястрів внутрішнього двору. Про ці зображення навіть склалася легенда, як чиновники, що керували фінансуванням, затримували робітникам платню, використовуючи гроші для своїх власних потреб. На знак помсти ошукані майстри увічнили особи цих самих чиновників у спотворених гротескних гримасах.

Розпочата в наступному столітті в архітектурі епоха Раннього і Пізнього Бароко, торкнулася в основному змін інтер'єрів і сходів палацу, а також будівлі за його межами. У більшості кімнат були постелені нові підлоги, встановлено нові каміни, декоровані стелі. Радикальним конструктивним вдосконаленням стала реконструкція двох сходів, котрі отримали нинішню форму. При правлінні Принца Антона Естергазі, поруч з палацом з'явилася чудова будівля Королівської Стайні і Головного Будинку Охорони. Вона розташована навпроти палацу і складається з двох симетричних крил, чиї фасади прикрашають масивні Тосканські колони. У східному крилі знаходяться стайні для утримання скакових та важковагових коней. Там же є колекція розкішних екіпажів. Праве крило займала охорона, яка складалася з королівських гренадерів.

Після вступу в князівство сина Князя Антона, Ніколаса II Естергазі, починається новий інтенсивний період розвитку палацу. У Ніколаса виникло прагнення реконструювати і перетворити свою резиденцію в стилі відродженого класицизму. Для реалізації своїх планів він запросив одного з найвідоміших архітекторів революційного неокласицизму, француза Шарля Моро. Моро хотів зберегти основу будівлі, виконану в стилі бароко, модернізувати кімнати, що виходять на парк і на площу. До головного фасаду, з заходу і зі сходу, він планував прилаштувати триповерхові будівлі з колонними залами. У східній будівлі повинен був розміститися оперний театр, а в західній розташуватися картинна галерея Естергазі. Це нове планування, збільшувало головний фасад майже втричі. У 1803 році задумане почали втілювати у життя. Обидві вежі, з боку парку були частково демонтовані і потім встановлені заново, внаслідок чого всі чотири башти палацу, об'єдналися єдиним дахом. Між двома північними вежами, перед нинішнім залом Гайдна, був розміщений зал-сад . В якості гарного підходу до цього залу, Моро побудував перистиль (крита галерея), що підтримувався двадцятьма коринфськими колонами, залишивши з обох сторін широкий простір. У 1809 році робота Моро була припинена через вторгнення в Айзенштадт французької армії. Внаслідок величезних боргів князя, котрі були викликані наполеонівськими війнами і його розпусним способом життя, розпочате продовжити не вдалося. Тому сьогоднішній палацовий комплекс являє собою лише фрагмент цього грандіозного проекту.

У 1854 році розпочався благоустрій апартаментів майбутньої Імператриці і дружини Франца Йосипа, Герцогині Баварії Єлизавети. Вони розташувалися в західному крилі, з боку парку. Апартаменти Єлизавети складалися з декількох кімнат, сконцентрованих навколо Салону Імператриці, де вона приймала приватних гостей. З північної сторони до нього примикали спальня, кімната для перевдягань і Кабінет-зі-Сходами, котрий служив для особистих потреб Імператриці. Кабінет-зі-Сходами, називався так тому, що в цю кімнату були вбудовані гвинтові сходи, що вели до приміщень першого поверху.

Після падіння монархії, ці сходи були видалені. Зміни, що торкнулися палацу в кінці XIX століття, відбилися, насамперед, на зовнішньому вигляді церемоніальних кімнат, які займають перший поверх крила з боку дороги. Зовні палац більше не змінювався, зберігши поєднання стилю Бароко з неокласицизмом. З 1945 року, після закінчення другої Світової війни, протягом декількох років, в ньому засідав уряд землі Бургенланд, а пізніше апарат Окружного Суду.

Сьогодні палац Естергазі - це одина з примітних культурних пам'яток не тільки землі Бургенланд, але і всієї Австрії. Його розкішні, багато оформлені кімнати, з витонченою внутрішньою архітектурою і декоративною обробкою, дозволяють всім гостям зануритися в атмосферу життя знатного роду, у всьому її блиску і величі. З 1 січня 2010 року палац став центральним місцем культурних пізнавальних заходів, котрі організуються Приватним Фондом Естергазі. Перлиною палацу вважається концертний зал - Гайднзаал. Сьогодні він визнаний одним з найкрасивіших та видатних концертних залів у світі, насамперед із-за своєї акустики. Його назва стосується відомого композитора Йозефа Гайдна, котрий був на службі у сім'ї Естергазі протягом майже сорока років.

 http://esterhazy.at

Esterhazyplatz 5, 7000, Eisenstadt, Österreich, координати: 47.845862, 16.51965

Палац знаходиться в пішохідному доступі від залізничного вокзалу і центру міста.

Розклад роботи та вартість квитків щороку змінюється, тому уточнюйте на сайті.

 В палаці діють декілька окремих виставок, для відвідування котрих квитки купуються окремо.

 Виставка: "Шедеври палацу Естергазі"

Динамічна 300 -річна історія палацу, любов до мистецтва, розкішний спосіб життя князівської родини, коштовності з колекцій приватного фонду Естергазі...

Яскраві враження про це можна отримати, тільки особисто відвідавши палац Естергазі! Шедеврами палацу Естерхазі є предмети спадщини, залишені найцікавішими особистостями княжого двору. Це і вражаючі картини, за допомогою яких була задокументована запланована реконструкція палацу, і фарфор мануфактури Франкенталь, і унікальне столове срібло віденської фірми "Würth", і срібні прилади, що збереглися до сьогоднішніх днів, порцеляновий посуд з спадщини мадам де Помпадур, невід'ємний елемент сервірування столу минулого, а також настільний годинник в стилі Ампір.

Вишукана архітектура, непостійність аристократичного інтер'єру і насолода мистецтвом на цій виставці невіддільні один від одного.Частина цієї виставки присвячена відвідуванню розкішного залу Гайдна. Неповторна акустика і незвичайна атмосфера палацу Естергазі надихала великого композитора Йозефа Гайдна на створення прекрасних музичних творів. Йозеф Гайдн був на службі князів протягом більше 40 років. Названий на його честь зал зі своїми фресками в стилі бароко і декоративним живописом навіть сьогодні займає почесне місце серед кращих концертних залів світу. Поєднання високого музичного мистецтва, розкішних декорацій і вражаючої архітектури приводить у захват як австрійських, так і іноземних музикантів, а також численних гостей з усього світу.

 

 

Життя трьох принцес Естергазі

Нова виставка «Апартаменти княгині» вперше демонструє цікаву інформацію і подробиці з життя трьох княгинь Естергазі, показуючи також приватне життя та місця для роботи. Марія Йозефа Херменегільда (1768-1845), уроджена принцеса Ліхтенштейн, дружина принца Ніколауса II Естерхазі. Марія Терезія (1794-1874), уроджена принцеса Турн і Таксис, дружина принца Пола Антона III Естерхазі. Леді Сара Чайлд-Вілльє (1822-1853), дружина принца Ніколауса III Естерхазі. Три дружини з різними долями і роллю в якості княгині і господині палацу в Айзенштадті. У нещодавно реставрованих кімнатах бельєтажу, декорованих антикварними меблями, розміщені предмети, котрі ще ніколи не виставлялися для відвідувачів, пов'язані з історією імператриці "Сісі" і імператора Франца Йосипа.

 

 

Гайдн у всій красі

Те, що біографія Йозефа Гайдна (1732 - 1809) ні в якому разі не заріла і нудна, а скоріше є історією суперзірки в світі музики, на основі даної виставки стане ще більш очевидно. Гайдн не тільки складав музику в новому музичному жанрі, а й практично ідеально володів усіма методами сучасного маркетингу. Будучи відкривачем квартету смичкових інструментів і віртуозом ансамблю, він до сьогоднішнього дня робить значний вплив на історію музики. Відвідувачі виставки можуть перейнятися Йозефом Гайдном і його епохою в повному зібранні художніх творів. Імпозантні, монументальні, аудіо та відеоанімації наблизять вас до князівської атмосфери та світу музики Гайдна.

 

 

Музей вина

Під склепінням палацового льоху, якому вже понад 330 років, знаходиться найбільший у Австрії музей вина. Ця вражаюча колекція налічує понад 700 захоплюючих експонатів, які надають історичний та історико-культурний огляд  досягнень багатого на традиції виноробства землі Бургенланд. Крім іншого тут можна побачити найбільшу винну бочку, збережену в оригінальному вигляді, а також найстаріший винний прес Бургенланду.

Музей вина пропонує відвідувачам провести захоплюючу автентичну екскурсію у винний світ, демонструючи, насамперед, об'єкти історично пов'язані з паннонською культурою вина. Вже в 1666 році в підвалі для зберігання бочок можливо було розмістити 5000 відер вина або 280 000 літрів. До 21 століття історична комора в палаці також використовувалася для зберігання виноградного соку з володінь Естерхазі.

 

 

Відень, Австрія, цікаві місця, пам’ятки, що подивитися, де побувати, що відвідати в Австрії, поїздки, подорожі, тури Європою, самостійні поїздки в Європу автомобілем, на автомобілі.