Сам собі Мандрівник

Якщо бажаєш, щоб вийшло добре - зроби Сам

Миколаївський яхт-клуб

Це найбільш старовинний  яхт-клуб на території України. 22 серпня 1888 року Морське міністерство затвердило Статут миколаївського яхт-клубу і виділило місце на річці Інгул. 7 травня 1889 яхт-клуб святкував своє офіційне відкриття.

Ініціатором створення яхт-клубу був капітан 1-го рангу Євген Голіков. Перші установчі збори відбулися 12 серпня 1887 року в Морському зібранні, в «молдаванському домі» на набережній Інгулу. На цих зборах обговорювався проект Статуту майбутнього яхт-клубу, були обрані члени правління, визначені розміри членських внесків та порядок вступу в члени яхт-клубу. 

Першими членами нового яхт-клубу стали 66 чоловік, але вже через 10 років установа об'єднувала більше 300 спортсменів, а флотилія налічувала 35 суден.

До кінця ХІХ століття за членами яхт-клубу числиться декілька тогочасних рекордів. Так, у 1891 році яхта «Клавдія» водотоннажністю 27 тонн, побудована за замовленням її власника Ф. Максимова в Фінляндії, встановила рекорд, самостійно прийшовши з Гельсингфорсу в Миколаїв. У липні 1894 року деякі члени яхт-клубу брали участь у рятувальних роботах біля мису Тарханкут, на місці загибелі пароплава «Володимир».

17 травня 1904 року відбулося урочисте відкриття нового приміщення яхт-клубу. На честь цієї події відбулася регата, в якій брали участь яхти Миколаївського, Чорноморського і Катеринославського клубів. Будівля яхт-клубу розташована в північно-західній частині міста на річці Південний Буг. Спроектована в стилі італійського Ренесансу архітектором і членом яхт-клубу Леопольдом Роде.

З травня 1905 року Миколаївський яхт-клуб перебував під покровительством великого князя Олександра Михайловича.

Роки революції та громадянської війни 1917-1921 років завдали Миколаївському яхт-клубу великих збитків. У цей період кращі яхти клубу були або спалені, або відправлені за кордон. Відродження клубу почалося у 30-і роки ХХ століття.  У цей час розвивається інфраструктура клубу, був побудований літній театр. З ініціативи ректора Миколаївського кораблебудівного інституту Арнольда Кресса, студентами інституту в 1938 році була побудована крейсерська яхта «Арктика», яхти «Блискавка» і «Веселка». Миколаївські яхтсмени прославилися своїми перемогами не лише в Радянському Союзі, але і далеко за його межами. Четверо миколаївців, вихованці яхт-клубу стали першими майстрами спорту СРСР.

Наступний важкий період яхт-клуб пережив під час окупації Миколаєва німецькими військами в Другій світовій війні. Багато суден було зруйновано, кращі представники вітрильного флоту були перегнані в Румунію.

Вітрильний спорт почав відроджуватися відразу ж після закінчення війни, почали надходити нові яхти з Ленінградської спортивної верфі та миколаївських суднобудівних заводів. А вже у 1949 році в Миколаєві була проведена Першість Радянського Союзу з цього виду спорту.

З 60-х до початку 80-х років ХХ століття яхт-клуб пережив період небувалого спортивного підйому. Вже не один десяток років Миколаїв є традиційним місцем проведення екологічної вітрильної регати імені Сергія Шаповалова, в якій беруть участь яхтсмени усієї України. А з 1994 року яхт-клуб проводить щорічну екологічну регату «Кубок Кінбурнської коси».

вул. Спортивна, 7, Миколаїв. Координати: 46.974612, 31.960312.

 

Миколаїв, Україна, цікаві місця, пам’ятки, що подивитися, де побувати, що відвідати в Миколаївській області, поїздки, подорожі, тури Україною, самостійні поїздки.

Додати коментар


Захисний код
Оновити