Сам собі Мандрівник

Якщо бажаєш, щоб вийшло добре - зроби Сам

Пам'ятки Австрії. Каринтія. Високогірна дорога Ґросґлокнер

 

Hochalpenstraße Großglockner

Побудувати цю дорогу було справжнім подвигом. Все почалося зі сміливого проекту у 1924 році, який видався уряду Австрії на той час нереальним. Але страшне безробіття і криза змусили владу відновити проект будівництва туристичної Трансальпійської дороги, щоб дати роботу 3200 людям. Остаточне рішення про будівництво було прийняте восени 1929 року.

Дорога знаходиться в 100 км від Зальцбурга і 160 км від Клагенфурта, у самому серці Австрійських Альп і Національного парку Високий Тауерн і проходить між селами Хайлігенблут (Heiligenblut  47.044342, 12.85215 Googlemaps) і Фуш-ан-дер-Гросглокнерштрассе (Fusch an der Großglocknerstraße 47.168209, 12.813843, Googlemaps). Максимальна висота дороги - перевал Хохтор на висоті 2500 м, а довжина становить 47 км 800 м. На висоті 2369 м - у центрі кайзера Франца Йосипа відкривається чудовий вид на гору Гросглокнер і стародавній льодовик Пастерце, найбільший льодовик Східних Альп довжиною 9 км і шириною 1,5 км.

Це не звичайна дорога, а популярна цікавинка Австрії, проїхати якою мріють багато романтиків, котрі прибули до Австрії. Гросглокнер з'єднує дві Австрійські землі: Каринтію і Зальцбург.. Щороку її відвідують понад мільйон туристів з усіх країн світу.. Дорога планувалася платна, адже необхідно було окупити всі витрати.

 

Молодий енергійний інженер, а також досвідчений альпініст Франц Валлак очолив будівництво дороги. Роботи почалися в 1930 р. Перший вибух гірської породи був проведений 30 серпня 1930 о 9.30 ранку. У перший рік проводилися, в основному, вишукувальні роботи.  Гірський рельєф створював великі труднощі, гинули будівельники. У пам'ять про їх подвиг на шосе Гросглокнер поставили пам'ятник - Ворота Фушер Терль. Тринадцять місяців по тому, 22 вересня 1934 року, перший водій перетнув Високий Тауерн на автомобілі Steyr 100 (1.2 л, 32 к.с., макс. швидкість 100 км/год). Приголомшлива високогірна дорога відкрилася 3 серпня 1935 і швидко завоювала популярність серед туристів. В перший рік вона привернула 375 000 відвідувачів та 98 000 автомобілів.

За 26 місяців будівництва були переміщені 870 000 кубометрів грунту і породи, створено 15750 кубометрів стін, побудовані 67 мостів і встановлені 24 об'єкти дорожнього зв’язку. 3200 робітників відпрацювали 1 800 000 робочих змін.

Сумарні витрати на будівництво, відповідно до остаточних розрахунків на 16 квітня 1936 року, склали 53,5 млн. євро у сьогоднішніх цінах на дорожне будівництво і 3,3 млн. євро для покращення під'їзних шляхів, телефонних послуг і різних деталей.

Так захоплююче насолоджуватися чудовими гірськими пейзажами, альпійськими луками. На шосе організований до того ж прекрасний сервіс. У вартість квитка входять всі виставки, місця для стоянок, відвідування інформаційних центрів, чудові дитячі майданчики, на яких можна пограти, поекспериментувати і ближче познайомитися з дивовижним світом рослин і тварин Національного парку Високий Тауерн.

Вздовж всієї дороги є два з'їзди. Один в Каринтії недалеко від села Хайлігенблут (47.063044, 12.817738 Googlemaps) - до центру кайзера Франца Йосипа, величезної будівлі, в якій розмістились цікаві виставки. З великого оглядового майданчика біля центру Ви побачите величезний льодовик Пастерце. Грайливий на сонці, він створює атмосферу казки. Найдопитливіші туристи можуть погуляти по поверхні льодовика, спустившись на нього на фунікулері або крутими сходами. Другий з'їзд в землі Зальцбург, недалеко від Фуш-ан-дер-Гросглокнерштрассе (Edelweissspitze 47.117318, 12.827412 Googlemaps), не так часто відвідується туристами, можливо із-за дуже крутого підйому, але зусилля того варті. Оглядовий майданчик Едельвайсшпітце ( 2573 м), або Вершина Едельвейсів, знаходиться на кам'яній вежі, побудованій на найвищій точці Гросглокнер, доступній для водіїв. Дух захоплює від побаченого звідси: 37 гірських вершин висотою понад 3000 м і 19 стародавніх льодовиків.

Розклад роботи дороги:

·         з початку травня до 15 червня: 6.00 – 20.00 (день відкриття дороги необхідно додатково уточнювати на сайті).

·         16 червня - 15 вересня: 5.00 – 21.00.

·         16 вересня до початку листопада: 6.00 – 19.30 (день закриття дороги необхідно додатково уточнювати на сайті).

Проїзд за 45 хв. до закриття.

Час роботи виставок:

·         всі виставки: щодня 10.00 – 17.00;

·         музей Альпійської Природи: щодня 9.00 – 17.00.

Ціни квитків.

Ціна включає в себе також вхід до всіх інформаційних майданчиків (10 природних стежок і 6 виставок) вздовж високогірної альпійської дороги Гроссглокнер і використання всіх паркувальних місць, у тому числі паркування біля Центру Кайзера Франца Йосипа.

Разовий (денний) квиток.

·         легковий автомобіль – EUR 35.00;

·         мотоцикл – EUR 25.00;

·         вантажівка до 3500 кг – EUR 40.00;

·         електромобіль – EUR 24,00;

·         електромотоцикл – EUR 17,50;

·         доплата за 2-й день EUR 10,00;

·         після 18.00 ціни на проїзд дешевші на приблизно 30%;

 

·         зворотній проїзд в той же день – безкоштовний.

30 - денний квиток:

·         легковий автомобіль – EUR 54.00;

·         мотоцикл – EUR 43.00.

 

Повторне відвідування в тому ж самому календарному році на тому ж автомобілі або мотоциклі (з тими ж номерами) обійдеться в EUR 11.00 (необхідно пред'явити старий квиток).

Крім того, з містечка Цель-ам-Зеє з травня по вересень до Центру Кайзера Франца Йосипа компанія Vorderegger reisen (www.vorderegger.at) проводить автобусні екскурсії, участь у котрій можна забронювати до 17.00 попереднього дня за адресою Gletschermoosstraße 14, 5700,  Zell am see.

Екскурсії проводяться з 9.00 до 17.00:

·         травень, червень, вересень – середа, пятниця;

·         липень, серпень - середа, пятниця, неділя.

Вартість екскурсії.

·         дорослий – EUR 29.00;

·         дитячий (з 3-х років) – EUR 16.00.

Знижка 50%, якщо поїздка відбувається в один кінець. Кожна друга дитина безкоштовно.