Сам собі Мандрівник

Якщо бажаєш, щоб вийшло добре - зроби Сам

Прага. Карлів міст

Karlův most

Цей міст в середньовіччі мав мало не стратегічне значення у європейській транспортній мережі. По ньому проходив так званий «Королівський шлях» та сполучалися два райони Праги – Празький град і Старе місто. Король Карл IV заклав міст у 1357 році, 9 липня о 5 годині 31 хвилині. Ця дата, котра є пірамідою простих чисел з 9-ою на вершині – 1.3.5.7.9.7.5.3.1, за твердженнями астрологів того часу, вважалася найбільш сприятливою для великих починань.

Минули століття, багато води протекло під арками мосту, але краса його радує око і дотепер. Карлів міст є найстарішим мостом через річку Влтаву в Празі і другим з найстаріших мостів у Чехії. Це один з головних символів Чеської столиці  та один з 18 мостів Праги, котрі чарують своєю красою.

Карлів міст замінив попередній Юдитин міст, знесений у 1342 році під час весняного льодоходу на Влтаві. Будівництво нового мосту було завершено в 1402 році і до 1841 року він лишався єдиним камяним мостом у Празі. До ХІІ століття на місці нинішнього Карлового мосту, знаходився дерев'яний міст, який був зруйнований в 1157 році під час повені. Після цього король Владислав II побудовав у Празі, неподалік від розваленого деревяного, перший кам'яний міст, який був закінчений в 1172 році та названий на честь дружини короля, королеви Ютти Тюрінгської. Юдитин міст протримався 170 років. У ті часи руйнування моста вважалося національним лихом, а після катастрофи пражани використовували тимчасовий дерев'яний міст та човнову переправу.

Новий міст збудований з монолітів пісковика та по обидві сторони укріплений вежами (Малостранською і Староміською). Сирі яйця, котрі додавали до розчину під час будівництва, за королівським наказом, звозили з усього королівства. Довжина моста 520 м, ширина - 9,5 м. Міст спирається на 16 потужних арок, облицьованих тесанних блоками з пісковика. Міст спочатку називався просто камяним, потім Празьким, а в 1870 році офіційно перейменовано на честь короля – засновника Карла IV.

Багато подій в історії міста пов'язані з мостом. В 1420 році міст допоміг потрапити гуситам у Празький Град, а в 1648 році з цього мосту Градчани атакували шведи. В 1723 році на мосту були встановлені ліхтарі з гасовим освітленням, котрі в 1866 році переобладнали на газ, а потім його канделябри були пристосовані для електричного освітлення, яке існує нині. До 1905 року Карловим мостом проходила конка, а коли лінія у 1905 році була електрифікована, по ній, до 1908 року, їздив трамвай.

На мосту розміщені тридцять статуй святих, які були встановлені тут між 1683 1714 роками. Деякі статуї були зруйновані частими повенями та були поступово замінені роботами сучасних митців. Для того, щоб зберегти оригінальні скульптури з піщанику, їх поступово з 1965 року замінили копіями, а оригінали зберігаються в Національному музеї та Національній галереї.

Першою з встановлених на мосту статуй була статуя святого Яна Непомуцького. За переказами, саме з Карлового мосту був скинутий в мішку цей шанований в Чехії святий. На тому самому місці, де тіло святого занурилося у Влтаву, над водою нібито бачили світіння у вигляді 5 зірок; з тих пір Ян Непомуцький зображується з п'ятьма зірками над головою. Місце, біля якого Яна скидали у Влтаву, відзначено вмурованим в перила мосту хрестом і двома мідними цвяхами.

Староміська вежа.

Староміська вежа служила в якості не тільки оборонної, а й виконувала роль своєрідної тріумфальної арки на «Королівській дорозі». Вежа, висотою 47 метрів, прикрашає в'їзд на Карлів міст зі східної сторони. Вона була зведена в ХІV столітті та нині є символом Праги, а також однією з найбільш гарних готичних споруд у Європі.

Фасад вежі прикрашають герби чеських земель часів царювання Карла IV, статуї імператора, його сина Вацлава IV та покровителя моста святого Віта. На горі розташовані скульптури покровителів землі чеської - святого Войтеха і святого Сигізмунда. Кожен може, подолавши 138 сходинок, піднятися на вежу і помилуватися чудовою панорамою Празького граду і мосту.

Малостранські вежі.

 

Західні вежі мосту побудовані в різний час. Більш низька і більш потужна вежа спочатку була романською,  а після 1591 року перебудована в стилі Ренесансу. В середині ХV століття була закладена друга, більш висока вежа. Стилем і архітектурними деталями вона схожа на Староміську, яка, ймовірно, слугувала зразком. До того часу, поки на мосту не почали встановлювати скульптури, вежі на обох його кінцях були єдиною його прикрасою.

Поряд з мостом знаходиться музей Карлового мосту. Тут можна детально дізнатися про все, що пов’язане з цим творінням.

 

Найближча станція метро – Староміська (Staroměstská), лінії А.

Координати на староміському боці: 50.086044, 14.414378

         Координати на малостранському боці: 50.086926, 14.408356

Музей Карлового мосту.

http://www.muzeumkarlovamostu.cz/

Музей знаходиться на староміському боці справа від мосту (якщо стояти обличчям до Влтави)

Розклад роботи:

·         травень – вересень: 10.00 – 20.00;

·         жовтень – квітень: 10.00 – 18.00.

Вартість квитків – 170 крон (€6,50), при сімейному відвідуванні знижка 10%.